Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925- )
(1)
Knapp Herschel
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Sikorzyńska Anna
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Łuszczyńska Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Logopedzi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Temat
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Psychoterapia
(2)
Dieta odchudzająca
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Osobowość
(1)
Otyłość
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Psychologia indywidualna
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Poradnik
(2)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dziecko autystyczne : dziennik terapeuty / Magdalena Grodzka. - Wyd. 3, dodr. 4. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 101, [2] s. ; 21 cm.
(Terapia)
Unikalny i poruszający zapis przeżyć terapeuty, dziecka autystycznego i jego rodziny. Książka, choć nie jest pozycją naukową, posiada olbrzymią wartość poprzez bogactwo obserwacji, dotyczących funkcjonowania dziecka w procesie zmian rozwojowych. Autentyczność dziennika sprawia, że czytelnik może zdobyć się na odwagę konfrontacji własnych przeżyć pierwszego kontaktu z dzieckiem zaburzonym z doświadczeniami autorki książki. Drugie wydanie książki zostało wzbogacone aktualnymi informacjami i wskazówkami dla rodziców dzieci autystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja w terapii / Herschel Knapp ; przełożyła Magdalena Trzcińska. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : PWN, 2021. - 272, [1] strona ; 24 cm.
(Terapia)
Bibliografia na stronach [264]-267. Indeksy.
Komunikacja w terapii w atrakcyjny i przystępny sposób wprowadza tematykę komunikowania się w sytuacjach terapeutycznych. Omawia podstawowe cechy relacji terapeuta-klient (początkową fazę terapii, rozwój i postępy, komunikację emocjonalną i kierowanie rozmowami terapeutycznymi). Przedstawia przykładowe dialogi między terapeutą klientem oraz wskazówki dotyczące rozwijania umiejętności terapeutycznych. Ukazuje różnice między relacjami społecznymi, a relacją terapeutyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58316 (1 egz.)
Kaucja: 43,07 zł
Książka
W koszyku
Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wyd. 1., 1. dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 359, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Terapia)
Bibliogr. s. 318-345. Indeks.
Dla studentów psychologii, pedagogiki i logopedii.
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3396 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 359, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Terapia)
Bibliografia na stronach [318]-345. Indeks.
Dla studentów psychologii, pedagogiki, logopedii, a także studiów podyplomowych skupiających się wokół zagadnień psychologii klinicznej, poradnictwa psychologicznego, terapii pedagogicznej, psychologów, pedagogów i logopedów związanych z edukacją, rodzicó
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadwaga i otyłość : interwencje psychologiczne / Aleksandra Łuszczyńska. - Wydanie I - 3 dodruk. - Warszawa : PWN, 2014. - 312 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Terapia)
Bibliografia strony 271-298. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka:przedstawia podstawowe zagadnienia dotyczące nadwagi i otyłości,krytycznie analizuje koncepcje teoretyczne stosowane jako podstawy interwencji psychologicznych służących leczeniu i prewencji otyłości,przybliża standardy przeprowadzania eksperymentów, służących testowaniu wpływu określonych czynników na ludzkie zdrowie,zawiera opisy interwencji psychologicznych oraz ocenę ich efektywności.Gwałtowny wzrost częstości występowania otyłości i nadwagi w ostatnich latach sprawił, że problemy związane z nadmierną wagą znalazły się w centrum zainteresowania praktyków zajmujących się zdrowiem, jakością życia, funkcjonowaniem społecznym i psychicznym. Proponowana książka zawiera przegląd najnowszych badań światowych dotyczących tego, jak psychologowie oddziałują na ludzi, by rozpoczęli i utrzymali aktywny tryb życia oraz zalecaną dietę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20713 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ruch rozwijający dla dzieci / Weronika Sherborne ; przełożył Maricn Bogdanowicz. - Wydanie II. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. - 131, [1] strona : fotografie ; 24 cm.
(Terapia - Wydawnictwo Naukowe PWN)
Materiały pomocnicze stronie 131.
Dla studentów pedagogiki i psycholologii, terapeutów, pedagogów, psychologów, pracowników pomocy społecznej, wychowawców przedszkoli, nauczycieli i rodziców.
Światowej sławy pedagog przedstawia metodę twórczego rozwoju dziecka przez ruch i ćwiczenia. Metoda Weroniki Sherborne ze względu na swoją naturalność, prostotę i efektywność zyskała uznanie na całym świecie i jest propagowana jako jeden z ważnych czynników rozwoju psychicznego małych dzieci, szczególnie niepełnosprawnych. Wykorzystując dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne przyczynia się do rozszerzenia świadomości samego siebie i pogłębienia kontaktu z innymi ludźmi. W Polsce ma wielu zwolenników i jest stosowana w przedszkolach, młodszych klasach szkoły podstawowej oraz w pracy z osobami dorosłymi z różnymi zaburzeniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieśmiałość : co to jest? : jak sobie z nią radzić? / Philip G. Zimbardo ; przełożyła Anna Sikorzyńska. - Wydanie III - 6 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 290, [1] strona : tabele, ilustracje ; 21 cm.
(Terapia)
Bibliografia na stronach 272-286. Indeksy.
Książka wybitnego amerykańskiego psychologa: wyjaśnia, czym jest nieśmiałość ; jakie są przyczyny i rodzaje nieśmiałości ; jaki jest osobisty świat osób nieśmiałych ; łączy psychologiczną analizę nieśmiałości z prezentacją typów osobowości i czynników zewnętrznych sprzyjających jej powstawaniu ; tłumaczy, na czym polega trudność nawiązywania bliskich kontaktów z innymi ludźmi i jaki wpływ może wywierać nieśmiałość na powstawanie problemów społecznych ; pokazuje, jak zrozumieć siebie, swoją nieśmiałość i budować poczucie własnej wartości, oraz podaje proste sposoby i strategie podnoszące efektywność społecznego funkcjonowania ; dokonuje porównań międzykulturowych programów zapobiegania nieśmiałości. Być nieśmiałym to bać się ludzi, szczególnie tych, którzy z jakiegoś powodu są emocjonalnie zagrażający: obcych, posiadających władzę czy osób odmiennej płci. Nieśmiałość jest problemem psychicznym i może okaleczyć człowieka w takim samym stopniu, jak kalectwo fizyczne. Można jednak i należy ją przezwyciężyć! Autor książki służy profesjonalną i przyjacielską radą. W sposób niezwykle atrakcyjny łączy psychologiczną analizę nieśmiałości z prezentacją typów osobowości i czynników zewnętrznych sprzyjających jej powstawaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej